lunes, 9 de junio de 2014

Mary Gauthier- Cigarretes Machine

Avui  veu la llum l´últim Cd de la Mary Gauthier " Trouble & Love".-

l´All Music Guide  ja s´ha afanyat a donar-li un 4'5 sobre  5  amb  només 38 minuts de música  i 8 cançons.

I n´hi sobren tres per emocionar com ningú ho sap  fer....

Ahir deia, a través d´un poema de Baudelaire que  amb valentia , ànima i agraïment podriem arribar a la humiltat  necessària per la  tendresa i a la tendresa imprescindible per estimar.

I fa només mitja hora ,  després d´escoltar cançons com "  Oh Soul... How to learn to live alone... False from true etc etc etc"  he retrocedit una mica  en el  temps i he recuperat una cançó que  va  escriure Fred Eaglesmith i que  va tocar primorosament la Mary en el seu Live at the Blue Rock.

I a més  he pensat en una amiga meva amb la que compartim un enamorament sublim amb l´ "I drink"  de  Mrs Gauthier, per tot el que  significa saber parlar de les coses que un dia ens van fer mal.

Sé que li  agradarà aquesta  cançó i que  sabrà disfrutar-la com es mereix. En espais petits, gairebé d´incògnit, però  dins  les  grans dimensions del nostre cor....

Ohhh yeahhh








MÀQUINA DE TABAC

Just a l´alba , mentre passava completament pet davant casa teva
vaig pensar que veia la teva silueta ballant a través de les ombres,
aleshores vaig entrar a una església i vaig cridar, i vaig cridar el teu nom,
fins que un àngel amb una cara com la teva va baixar i em va deixar entrar.


Vaig pensar que veia en el teu reflex en una màquina de tabac
en una botella, en una clavaguera, en una finestra, en un carrer
en uns grans magatzems, en un retrat a sobre s´una vella televisió trencada.
Juro que eres tu que m´estaves mirant!!!

Vaig escoltar els crits dels soldats a les portes de les ciutats,
hi havien penjats i drogats tirats pels carrers
ells van fer que els esquivés la mirada.
Vaig vomitar-te en el metro
i et vaig trossejar en algunes ratlles
I a sobre d´alguna vella aigüera d´alguna cuina
vaig jurar que et deixaria morir.

Vaig pensar que veia en el teu reflex en una màquina de tabac
en una botella, en una clavaguera, en una finestra, en un carrer
en uns grans magatzems, en un retrat a sobre s´una vella televisió trencada.
Juro que eres tu que m´estaves mirant!!!

En velles radios i pipes de fumar trencades
vaig llegir sobre coses que ja estaven molt sobades,
sobre estrelles de cine de capa caiguda,
sobre limusines destenyides
I he lluitat ferotgement contra les meves pròpies mentides
amb tasses de cafè i fent veure que treballava
No puc seguir el ritme de les desfilades
amb prou feines puc mantenir-me dempeus


aig pensar que veia en el teu reflex en una màquina de tabac
en una botella, en una clavaguera, en una finestra, en un carrer
en uns grans magatzems, en un retrat a sobre s´una vella televisió trencada.
Juro que eres tu que m´estaves mirant!!!
en uns grans magatzems, en un retrat a sobre s´una vella televisió trencada.

Juro que eres tu que m´estaves mirant!!!

No hay comentarios:

Publicar un comentario