domingo, 16 de diciembre de 2012

Singles amb vocació de permanència


Aquest post té una certa vocació de permanència per dos motius: el primer  perque tinc tanta  feina que no crec que pugui fer res en quinze dies  i el segon perque les peces que us poso són absolutament  brutals, d´una qualitat extrema.

També reflecteixen una mica el meu estat d´ànim. Estic molt tranquil i amb la ment  clara.

Les quatre  cançons són molt lentes, gairebé insinuades, perque sempre he pensat que la música era el millor substitut possible de les carícies, i no hi ha res millor que una carícia, quan posem el nostre cor en els dits.

De fet ja vindran cançons més animades i “folloneres”. Penseu que m´he agenciat l´últim  concert dels Pogues a l´Olympia de  Paris…hehehe.

En fi, preneu-vos-ho amb calma, gaudiu-les i treieu d´elles allò que necessiteu. I no tingueu pressa en fer-me cap comentari. Si aconsegueixo el que vull, els escriviu o no, en tindré més d´un de cadascú de  vosaltres. Segur.



Feldspar- The  Rest

Aquesta cançó va ser escollida  single de la setmana en el Regne Unit. No hi ha manera de  baixar-la i m´hagués encantat  poder-la posar en la  recopil.lació del bloc. És una cançó màgica d´un grup que de moment només  ha tret dos EP  però que són fantàstics. El video és  un dels millors, per sensual i inspirador, que  he vist en els últims  temps


El descans- Feldspar

Avui és el dia més  fred de l´hivern
i t´ escric una altra  vegada,
només per veure si guardes aquelles cartes,
o les fas servir  per treure sang de la teva ploma
o les vas llençar totes al  foc,
o si les estàs guardant pel teu cavaller.
Ella  va dir: Agafa-ho o deixa-ho!
Agafa-ho o deixa-ho!
Agafa-ho o deixa-ho
pobre idiota amic meu!

A l´estiu vaig anar a Berlin
només per  estar-me a la  Plaça de la Catedral
i mirar a través del vidre de la llibreria
i llegir tots els llibres que  ja no hi eren
i em  vaig preguntar si havien estat oblidats
o recordar si a algú  els importava.
Ella  va dir: Agafa-ho o deixa-ho!
Agafa-ho o deixa-ho!
És tot com un malefici!

M´agafaves de la mà quan em vas dir
que no hi havia  res tan gran que no pogués caure,
i em vas maleir  per la meva insistència,
aleshores, la meva solitud era política
així que  vas  agafar el camí cap a París
i jo vaig  tornar una altra vegada al meu mur.
Ella  va dir: Agafa-ho o deixa-ho!
Agafa-ho o deixa-ho!
Això serà tot….

No sé què estava esperant.
Tot va passar ja fa uns quants anys
Potser és perque ara ho recordo,
quan la merda del carrer la cobria la neu,
Potser és perque la meva ment està distorsionada.
Aleshores, com dimonis ho podia saber?
Ella  va dir: Agafa-ho o deixa-ho!
Agafa-ho o deixa-ho!
Crec que hauries de marxar!

I he marxat , he desaparegut, el meu descans
Ella  va dir: Agafa-ho o deixa-ho!
Ho vaig agafar i aleshores ho vaig deixar!
Ella  va dir: Agafa-ho o deixa-ho!
Ho vaig agafar i aleshores ho vaig deixar!





Multiple Love- Paper Aeroplanes

Us vaig deixar amb l´Al  Lewis i torno amb aquesta gal.lesa de veu increïble amb un vídeo molt sexy, perque no hi ha res més sexy que et mirin directament als ulls.

Amor múltiple

Jo no crec amb l´amor múltiple.
Una vegada jo tenia  or
i tots dos  vam deixar que s´oxidés.
Potser n´hi han dos
i potser un ets tu,
Però jo no me´n vaig tranquilament
cap a la tristesa perque en el fons,
sóc feliç estant sola,
sóc feliç estant sola
i no necessito una altra meitat
quan jo sola sóc un tot
Però potser,  intenta´m convèncer
i jo ho faré el millor que pugui .

No crec que t´estigui fent perdre el temps,
intentant-ho durament quan jo sé que no està bé.
Així que  tallem-ho
ara que encara ens ho estem passant bé.
I si te´n recordes per Nadal, escriu-me però
sóc feliç estant sola,
sóc feliç estant sola
i no necessito una altra meitat
quan jo sola sóc un tot
Però potser,  intenta´m convèncer
i jo ho faré el millor que pugui .

Encara crec amb l´amor a primera vista
quan el cor et fa un bot i s´encén la llum.
Potser n´hi han dos
i potser un ets tu,
Però jo no me´n vaig tranquilament
cap a la tristesa perque en el fons,
sóc feliç estant sola,
sóc feliç estant sola
i no necessito una altra meitat
quan jo sola sóc un tot
Però potser,  intenta´m convèncer
i jo ho faré el millor que pugui .
i jo ho faré el millor que pugui .





If i should fall behind- Margo Timmins versionant Bruce Springsteen


Un clàssic del Bruce que  ja havia penjat al bloc. Però noi, he trobat aquesta versió de la meva dama  preferida, la cantant dels Cowboy Junkies  , Margo Timmins. No hi ha ningú que  canti com ella.

Alhora , la lletra és una  de les cançons d´amor més maques que he escoltat mai.


Si jo em quedés enrera

Vam dir que  caminaríem junts, nena,
passés el que passés,
que  si quan arribés el crepuscle ens perdíem en el camí
o que si mentre caminàvem algú de nosaltres anés per lliure,
jo et  vaig dir que t´esperaria,
però si sóc jo qui es queda  enrera, espera´m tu a mi.

Vam jurar que viatjaríem l´un al costat de l´altre,
que ens ajudaríem a anar al  mateix  ritme
però les passes dels amants són tan diferents….
Jo et  vaig dir que t´esperaria,
però si sóc jo qui es queda  enrera, espera´m tu a mi.

Tots somiem amb un amor veritable i  etern,
però tu i jo sabem el que aquest món ens pot arribar a fer,
així que deixem clars els nostres  camins
perque l´altre els pugui veure,
jo et  vaig dir que t´esperaria,
però si sóc jo qui es queda  enrera, espera´m tu a mi.

Hi ha un riu molt bonic a la vall d´aquí davant
Allà, sota l´enramada del roure estarem junts.
Si ens perdem l´un a l´altre
a les ombres dels arbres al capvespre,
Jo segur que t´esperaré
però si sóc jo qui es queda  enrera, espera´m tu a mi.





World Keeps Turning- Tom Waits


Una altra gema del vell de  Beulah, que ja tenia traduïda,  i que serà la segona entrada del nou bloc, El Llibre de  Tom Frost, que crec que  retardarà una mica la seva  sortida.

Resulta que aquesta  cançó , en el seu moment,  va ser un descart. I jo penso, joder!

Nota: el video no es pot veure en el mòbil


El món continua girant

Avui  seria el nostre aniversari,
hi ha algú altre en el lloc en el que acostumaves a estar tu.
El món no m´importa però encara s´aferra a mi
i  la lluna continua daurada i platejada alhora.

Qui sap on acaba el camí?
El camí dóna voltes i de vegades es torça.

La banda ha deixat de  tocar però nosaltres dos continuem ballant
i el món continua donant voltes, continua donant voltes.
A la seva mà porta l´anell d´algú altre,
i el món continua donant voltes, continua donant voltes.

Nosaltres dos vam fer saltar la banca
i vàrem deixar aquest lloc fet pols,
i vàrem  desaparèixer sense deixar cap rastre.
Ara el sol cau sobre el mar
i tinc al meu costat a l´únic que m´importa.

Jo estava  molt verd i el vestit que portaves era groc
i el món continua donant voltes, continua donant voltes.
El sol ha marxat i la lluna brilla sobre el prat
i el món continua donant voltes, continua donant voltes.

Posa´t el barret!!!
Pintaràs  amb mi de vermell aquesta maleïda ciutat?

La banda ha deixat de  tocar però nosaltres dos continuem ballant
i el món continua donant voltes, continua donant voltes.
A la seva mà porta l´anell d´algú altre,
i el món continua donant voltes, continua donant voltes.








7 comentarios:

  1. Ja els he escoltat, però com que tenen vocació de permanència i són cançons molt maques, les tornaré a escoltar mentre t'esperem.

    Una abraçada, Enric!

    ResponderEliminar
  2. De moment he quedat atrapada per l'amor múltiple, s'adiu molt al meu estat anímic d'avui. Hi ha cançons que et salven el dia, aquesta n'és una. Com una carícia, sí. Demà n'escoltaré una altra. M'alegra que estiguis tranquil i amb la ment clara, petons.

    ResponderEliminar
  3. Celebro que estiguis tan bé, Enric.
    Encara estic sentint la primera cançó, ja les anirem escoltant mentre esperem el teu retorn.
    Una abraçada!

    ResponderEliminar
  4. Caminem junts. T'espero, dins la bellesa de la veu.

    Kisses with vineyards...

    ResponderEliminar
  5. Fa un parell de parells de dies que tinc problemes a l´hora de veure vídeos, però ho aconseguiré a força de repetir...
    Almenys puc llegir-te!

    Gràcies i fins aviat!!
    Bessets.

    ResponderEliminar
  6. Magníficas las cuatro propuestas musicales, sugestivas de un largo proceso de duelo, de perdida o desamor pero que está en fase de resolución .
    Si he de escoger, sin duda elijo la última. Me gusta la idea de caminar a su lado .No soporto las distancias largas en el tiempo ni en el espacio, no podría avanzar sintiendo a mi espalda el aliento de quien no puede alcanzar mi paso, prefiero enlentecerme, acompasarme porque el mundo sigue girando como dice Tom Waits y no es fácil volver a reencontrarte entre los muchos pliegues que nos somete el azaroso destino.
    Mi admiración por tu trabajo con la traducción. Me ha gustado mucho.


    ResponderEliminar
  7. BON NADAL! Què la música no pari mai i ens acompanyi sempre... un petó molt gran! Cristina G.

    ResponderEliminar