domingo, 4 de enero de 2015

POSSIBLEMENT EL MILLOR ALBUM DE 2015 - THE DECEMBERISTS- THE LAKE SONG

Demà torno a treballar. Després del 4.323  tornarem a posar  el  número 1 

Però aquest  any  el rotllo és diferent.- D´ entrada  el meu nou jefe   pel meu cumple m´ha  regalat dues entrades collonudes perque la Montse i jo ens  escapem a  veure el LLeó de  Belfast  al Liceu.

Els meus  Reis de casa han estat un viatge a Nova York amb el meu tete Albert i dos amics  més de Tudela que  farem probablement a  finals d´abril-( no us podeu imaginar  la il.lusió que em  fa córrer per Central Park amb el Things  have changed de  Dylan).-

Els riscos poden portar  catástrofes  però també poden portar grans , nous i vitals descobriments…  si ho poso  tot en una  balança … he  sortit guanyant per  golejada (.)

Jo abans  també era un dels que s´esperava que els altres es fotessin la gran hòstia  apalancadet en la meva comoditat.  Però  això era  abans.

Vinga nois, anem  per feina!

Primera  setmana  de l´any  i  amb  aquesta  nova aura de gitano-pitonisso que
m´he auto- infundat us puc  avançar que serà si no el millor, un dels millors discos de l´any…

JODER, JODER  JODER … QUE BO QUE  ÉS  EL “ WHAT A  TERRIBLE  WORLD, WHAT A  BEAUTIFUL WORLD”…  DELS THE DECEMBERISTS…. 

Fa quinze  dies que no el paro d´escoltar, quina  xulada, quin pop més ben parit, quina  qualitat  tenen els de Colin Meloy….

Y para muestra un  botón… és  difícil  superar la delicadissima  fragilitat d´aquest retrat d´amor adol.lescent.  No puc parar d´escoltar-la





LA CANÇÓ DEL LLAC.
( LAKE SONG)

Quan baixàvem al llac
Ens estàvem  tirant  pedres tota l´estona
I condemnàvem a mort  a tots els animalons prenent-els-hi foc.
I jo..  vaig fotre-li una  calada  al teu cigarro
Que pessigava  entre els meus  dits fins  que moria
  mentre el sol es cremava  lentament  sobre la ràdio.

Digues  que ho faràs,
Digues que  ho faràs
O que no seràs  capaç de  fer-ho
Tu…
Fes el que  vulguis.
Sigui  com  sigui
T´has  equivocat tota  la  teva  vida.
No és  veritat?

Això és tot el que  puc  dir.
Que t´hauria esperat fins que baixés el nivell
De l´aigua de  tots  els  oceans
I que  totes les  ciutats   enfonsades
Es mostressin al descobert  només per tu .

Però tu no ho faràs oi?
Perque tu mai fas  res.
I fins i tot el sol es  fonia
Dolç com la melassa.

I jo… que només en tenia  17
 I era un  místic  terminal
Ho vaig deixar-ho tot  escrit
I vaig enviar-ho tot a  la merda,
Mai vaig  parar-me  a pensar
En el preu que  hauria de pagar.

I tu…
Tota sibil.lina, reclinada en aquell banc
Em vas deixar fet pols
I encara em  vas lligar més a tu
Dient  les  coses  que   faries
I les  que no   faries.
En  veritat
Mai em vas donar  cap pista.

I ara  que ens  aixequem  per maleir des del nostre  jardí
A tots aquells  joves vilans( villanos) del raval
I tota la seva  piara de  fills  bastards .
Torna a mi  ara mateix, amor!
I en la  finestra d´aquell  vagó de l´estació
Deixa  el fantasma de les teves dues petjades
Perque elles se´m puguin aparèixer com un encanteri
Una vegada   hagis  marxat  per sempre.
I quan la  llum  es  va trencar a l´alba
Tu ja    havies  marxat per sempre.

Però  et recordo  bé:
Eres una  tia que ho tenia tot
Una  tia que ho tenia  tot i
Que era   dolça com  la melassa

I jo… que només en tenia  17
 I era un  místic  terminal
Ho vaig deixar-ho tot  escrit
I vaig enviar-ho tot a  la merda,
Mai vaig  parar-me  a pensar
En el preu que  hauria de pagar.

I tu…
Tota sibil.lina, reclinada en aquell banc
Em vas deixar fet pols
I encara em  vas lligar més a tu
Dient  les  coses  que   faries
I les  que no   faries.
En  veritat
Mai em vas donar  cap pista.

Eres una  tia que ho tenia tot
Una  tia que ho tenia  tot i

Que era   dolça com  la melassa

No hay comentarios:

Publicar un comentario