domingo, 18 de diciembre de 2011

CESARIA

Ahir va morir als 70 anys la gran cantant de Cabo Verde, CESARIA EVORA.

Us poso dues  cançons: la meva preferida es " Sodade" , una  variació del  terme portuguès " Saudade", que  significa  melangia, solitut.... L´altra és un clàssic de clàssics que no necessita cap presentació



La música és sinònim de  sentiment i els sentiments no tenen ni noms ni  fronteres.
Pels que se les posin allà ells,és una llàstima tot el que es perden.


Apèndix

En circumstàncies normals aquí s´hauria acabat l´entrada del Bloc. No obstant però, després d´escoltar un parell de  vegades aquestes peces m´ha entrat sobtadament la xerrera.
Em ve a la memòria una paraula que sempre m´ha resultat super estimulant  i que me la  va ensenyar  un gran escriptor: Jose Luis Borges...."El Hacedor"
EL meu significat , que no  ha de ser ni universal ni acertat, és el "d´algú que fa que jo faci alguna cosa", no que  simplement em limiti a dir  si està bé o no, si m´agrada o no m´agrada, si no algú que sigui capaç de fer que jo em mogui per mi mateix.
"El Hacedor" sempre es quedarà enrera. No reclamarà la seva autoria ni es vanagloriarà de res. Simplement planteja, apunta, indica  per compartir. Només diu: nois...amb això..."sento".
Quan te´l trobes  ja ha passat de llarg. És un solitari que vol estar amb tots. És un freelance anàrquic, inèdit, infidel amb si mateix. La seva satisfacció sempre serà íntima.

1 comentario:

  1. D'acord amb tu, la cançó es molt bona
    Del Borges en podriem parlar "largo y tendido"
    R.P.C.

    ResponderEliminar