lunes, 12 de diciembre de 2011

Frases fetes: Estic liat

Frases Fetes: Estic liat/liada

No hi ha cap dubte que és la frase de la moda  neo-lliberal.

Es insípida, indolora,  i tan curta que connota intrínsicament una  gran pressa,

Bé, si l´analitzem acuradament trobem vàries acepcions del terme:

1.- Versió trágico-melodramàtica: és amb la que intentem crear un sentiment de pena i compassió. Quan la diem volem  que  la resposta immediata sigui un “pobret”, un “que cabrons  són els  teus jefes que et putegen”, “ que bo que ets i que bé que ho  fas”,  un “vols que et prepari un café? “ o  en el millor dels  somnis possibles un “vols que t´ajudi?”

2.- Versió auto-concienciada:  Realment creiem que estem liats.. Aquí el tema es complica  perque la  frase, per se, no pot distingir els  nivells de propia auto-exigència. De fet tan   la pot dir aquell que es passa 18 hores treballant com un gos/gossa a casa o a l´oficina, com aquell en que tota la seva  feina consisteix en mirar una sèrie, treure la rentadora,  respondre wassaps i trucar a la mama….

3.- Versió excusa: Aquesta és , evidentment, la més utilitzada. Com que la  feina( del tipus que  sigui) és inviolable i sagrada, ningú s´atreveix a qüestionar-la. I en aquesta  vaguetat ens  atrevim amb tot, que de mentiders tots en som un  rato.
Per tant quan deixes anar un “estic liat/liada”  en realitat vols  dir:

a.- de totes les coses que em  passin tu seràs l´última de la llista
b.- M ´avorreixes
c.- Deixa´m en pau pesat/pesada.
d.- Ara no vull parlar
e.- Només estic liat única  i exclusivament per tu
e.- Algun dia m´atreviré
f.-  primer jo, després jo  i per últim la meva mama
g.- Passo de  tu col.lega
h.- I tant que vaig escoltar el teu missatge!!!!( sóc mentider però no sord)


En fi, us deixo, que  estic liat. A veure  si sou llestos i endevineu quina us  estic fotent….
  

2 comentarios:

  1. Jo et donaria la meva visió del tema, però... esbrineu???
    Estic molt liada!!!
    ;-)
    OCS

    ResponderEliminar