jueves, 24 de octubre de 2013

Tres Senyores amb relat


TRES SENYORES I TRES PETITS RELATS
Anna.

L´Anna se´l mirava  amb els ulls  que posen  els mussols  més descreguts.  No sabia  amb quin quedar-se,  amb el de veritat  o amb el que es pavonejava  esplèndid davant del mirall .- Per més que s´esforçava no arribava  entendre quina utilitat  tenia la bellesa mesurada en volums

Potser tot es   reduïa a un  problema de  vista, en tenir-ho tot ben gros  i ben separat per poder veure-ho palpant-  Perque estava  clar que veure´s més enllà d´un mateix  no és un problema exclusiu dels miops.


EL meu secret-Anna  Ternheim
Avui deu haver sigut un dels dies més estranys de  tots.
Algú et podria dir que d´aquesta manera no  trobaràs l´amor.
Però els millors  dies  no poden ser planificats pel sentit comú
Per manca de temps
Tu simplement has  d´estar allà on tot  et sentis  bé.
És un nou  secret que jo  he trobat
Des d´avui  canviaré totes les  meves prioritats
Ja no estaré a les  ordres a  ningú
I la  gent  dirà  que no toco de peus a  terra
I que és  per culpa  teva .

Però ells no entenen. De fet, la gent  mai ho fa
Pot portar a  confusió
Però  jo no espero  res  d´ells
Es un nou  secret que jo he trobat.
Avui deu haver sigut un dels dies més estranys de  tots.
Vaig  trobar  un lloc  on podria quedar-me.
Ka gent  diu que  això em podria matar,
Però ells no  entenen, mai ho fan
Però per mi  té un sentit
Ser una insensata i canviar els meus plans per tu.-
Es un secret nou  que  he trobat-
I per tu, no toco de peus a  terra.


Lissie


No estava  passant pels  seus millors  moments. Tenia  el cor desestructurat, dividit en  molts compartiments de mides irreverents, de colors inversemblants.

Es preguntava  si  havia de quedar-se  aquí.  Aleshores  va decidir fer-se una prova . Tancar els  ulls i donar als trossos desfets del seu cor la  llibertat  que tothom li  havia dit que no tenia.

Si eren  necessaris  caurien a terra  destrossats  i tota la mandra que suposa  haver-los de  recollir  i tornar-los a muntar peça per peça.

Quan va obrir  els ulls es  va sorprendre. Els que la Lissie  considerava  més importants  havien après a volar.



Further Away-Lissie

(Ben lluny)

Arrastrar-se  es tan natural  com respirar.
Ell està estimant i alhora s´esta anant
Mira com  se´n va. Deixa´l anar.
El necessites  però mai podràs retenir-lo.
Hauries d´acostumar-te a  aquest sentiment.
Mira com  se´n va. Deixa´l anar.
Ja no hi ha  algu  que  pugui arribar a  estimar a un altre ?
Ja no hi ha  algu  que  pugui arribar a  estimar a un altre ?
Agafa el que ells  volen. Agafa-ho i corre, fot el camp!
A cada  passa  que tu fas ell se´n va més lluny
Para´l  si us plau! Que algú t´ajudi!
Ell li va  robar el cor  i ara se les pira.
Truca a la policía de l´amor.
Té els ulls  d´un blau  profund  i està destorbant la meva pau

 Canviant. Ell ha estat actuant d´una forma estranya .
Està parlant, però què cony diu?
El cel ho sap. Deixa´l marxar
Ni fent  trampes podràs guanyar-lo mai,
L´has de sacsejar com si fos un dimoni
I fer que se´n vagi. Mira  com se´n va

Ell se´n va  ben lluny
Ell se´n va  ben lluny
Para´l  si us plau! Que algú t´ajudi!
Ell li va  robar el cor  i ara se les pira.
Truca a la policía de l´amor.
Té els ulls  d´un blau  profund  i està destorbant la meva pau
Al lloro! Perque tothom sap   que ell  s´ha  estat  reservant
I que jo m´he enamorat  com una  bleda
Busca ajuda immediatament
El tio se´n va  com si no passés  res.

Lily


Li feia molta gràcia  sentir que Lily era nom de puta.  En els aperitius  sota les  ordres de la cervesa  qualsevol frase era  capaç de  partir saludablement lliure  cap al somriure.  
Totes les  frases  volien  quedar-s´hi, perque ningú vol marxar d´un lloc  on s´hi està bé, i es  reptaven les  unes a les altres  per veure quina d´elles  era  més agosarada   i més fatxenda.
Les persones  sanes són les que saben que l´única paròdia realment lliure  és aquella en la que  tu ets l´únic  jutge i l´únic jutjat.



Lily Kershaw- As it seems
( Com sembla)


Bé. Jo sabia  allò que no  volia saber
I vaig  veure el lloc on no  volia anar.
Vaig agafar el camí menys transitat
I deixaré que les meves  històries
Siguin musitades quan jo ja no hi sigui.
Quan jo ja no hi sigui.


En aquesta  vida  has  de trobar  alguna cosa per la que viure
Perque quan  la  foscor  vingui a  trobar-te
Tornaràs al lloc on estaves  abans
Perque aquesta  vida  és tan frágil com un  somni
I mai  res és com sembla ,
Com sembla.

Vaig perdre la meva innocència quan vaig deixar
Que ell  es  capbussés  dins meu,
Però la manera  com em mirava em feia sentir  viva.
Ara  realment  encara no se  res de res
Només  l´alliberament que  sents quan estàs a mitja caiguda
A mitja caiguda


aquesta  vida  has  de trobar  alguna cosa per la que viure
Perque quan  la  foscor  vingui a  trobar-te
Tornaràs al lloc on estaves  abans
Perque aquesta  vida  és tan frágil com un  somni
I mai  res és com sembla ,
Com sembla.

No hay comentarios:

Publicar un comentario