domingo, 15 de enero de 2012

Darkness- Leonard Cohen

Poc a poc anem descobrint les noves perles de l´últim treball del Leonard. Queden només quinze  dies. Falten només vuit cançons.
Estic segur que d´aquesta en sortiran milers de sensacions, de coincidències, de frases  escrites en íntims mails....
Com deia ell mateix en el poema "la millor part de mi"
" Des de que em vaig lliurar a la meva naturalesa malvada i a la mandra que resta darrera la meva frenètica activitat, la millor part de mi ( que mai vaig poder localitzar) ha començat a aparèixer en els somnis de persones  que em són desconegudes. Segons les seves  cartes estic siguent útil de petites maneres, donant  profitosos consells, ocasionalment realitzant dramàtics rescats enmig de perillosos aconteixements"
El millor plaer  per un poeta  és  haver estat útil en alguna cosa, per petita que  sigui.

DARKNESS                                       FOSCOR

I caught the darkness(vaig atrapar la foscor)
It was drinking from your cup(estava bevent de la  teva copa)
I caught the darkness( vaig atrapar la foscor)
drinking from your cup(bevent de la teva copa)
I said is this contagious?( vaig dir: és això contagiós?)
You said “Just drink it up”( i tu vas dir: Simplement beu-te-la)

I’ve got no future( no tinc cap futur)
I know my days are few( se que em queden pocs dies)
The present’s not that pleasant( el present no és tan agradable)
Just a lot of things to do(sempre s´han de  fer moltes coses)
I thought the past would last me( vaig pensar que el passat em duraria)
But the darkness got that too( però la foscor també el va atrapar)

I should have seen it coming( ho deuria  d´haver previst)
It was right behind your eyes( estava just darrera dels teus ulls)
You were young and it was summer( Tu eres jove i erem a l´estiu)
I just had to take the dive( només vaig haver de donar el primer pas)
Winning you was easy( guanyar-te  va ser molt fàcil)
But darkness was the prize( però la foscor  era el preu)

I don’t smoke no cigarette( no fumo)
I don’t drink no alcohol( no bec)
I ain’t had much loving yet( no he  tingut massa amor últimament)
But that’s always been your call(però sempre he estat quan em trucaves)
Hey, I don’t miss it baby( hey però no ho trobo a  faltar)
I no taste for anything at all( no hi ha res que em vingui de  gust)

I used to love the rainbow( acostumava a  estimar-me l´arc de Sant Martí)
And I used to love the view(acostumava a estimar  el paisatge)

I love the early morning( estimava la primera hora del matí)
I pretend that it was new(fingia que era nova cada dia )
But I caught the darkness, baby( però em va atrapar la foscor, nena)
And I got it worse than you( i la porto pitjor que  tu)

I caught the darkness(vaig atrapar la foscor)
It was drinking from your cup(estava bevent de la  teva copa)
I caught the darkness( vaig atrapar la foscor)
drinking from your cup(bevent de la teva copa)
I said is this contagious?( vaig dir: és això contagiós?)
You said “Just drink it up”( i tu vas dir: Simplement beu-te-la)




No hay comentarios:

Publicar un comentario