lunes, 9 de enero de 2012

RACHAEL

Aquest  any tinc moltes ganes  de fer poemes  més a  partir de sensacions que de vivències personals. Fins ara no m´hi atrevia massa perque  podia ser malinterpretat i  reflectir  un estat d`ànim que no era el meu. I la gent s´amoinava …

Sempre  he considerat que és un exercici molt saludable imaginar-te situacions  abstractes i desemvolupar-les emocionalment. Inventar històries, escenes possibles, reaccions probables… com si formessin part d´un entrenament per l´avenir.

Cada cop que comenci un  poema amb una cita sabreu que no estic parlant de mi..

Quan el necessiti  l´aniré a retrobar  com qualsevol de  vosaltres, en la més  absoluta, estricta  i secreta intimitat.

Pd.- no us perdeu la delicatesen que es marca la Rachael, im.pre.sio,nant

                            ********************

“The only fault i´ve found in you is not being free to take what i would give”

( l´única  falta que t´he trobat es no ser prou lliure per agafar allò que jo et podia  donar)
   
The only fault( Rachael Yamagata)


RACHAEL I

Potser no dius
el que  vols.
Potser tampoc
vols el que dius.
És fàcil rebatre.
És fácil dir
i desdir fins
trobar-te
convincent.
Però no em creguis dèbil.
No ho sóc , amor,
No ho sóc.

Ni tampoc el savi taciturn
que pot predir
tots els auguris.
No hi ha ningú
a qui convencer.
Sóc jo i el lament
de la  certesa
apoderada de mi .

Que la veritat
és l´únic monstre
que quan creix
ho fa indomable.



The only  fault i´ll take from you is how to run from you wish to keep
( l´única  falta que et podré retreure és veure com estàs fugint del que desitjaries quedar-te per tu)


RACHAEL II

Què tens si te´n  vas?
A quin Déu idolatra
la correcció
que dius que et pesa?

No es diferent
el dolor que és
del que segur
ha de venir.

Per això deixa´m
preferir-te aquí
en el paradís
imperfecte
de veure´t
sense tenir-te.

No hay comentarios:

Publicar un comentario