martes, 19 de agosto de 2014

Conor Orbest- Night at lake unknown

Aquest any no em toquen vacances... Alguns dilluns descarriats i para de comptar.

Però el meu cap està a petar, més  fresc que mai, lúcid, sencer i  fins i tot diria, que una mica pervers.

A la meva  vida he llegit moltíssima música, molts  poemes, molts  relats  breus, moltes petites  històries.-

De vegades em sap  greu no haver llegit més  coses que passessin de les trenta pàgines però no em queixo per res de com m´ ha anat la vida.

Del que si que he tingut cura és de la  diversitat, de la pluralitat de  fonts com a  base de qualsevol tipus de coneixement, de cultura.

Que m´aportin i aportar. Generositat en donar  i agraïment en  rebre. Aquesta és la clau.

I un dels escriptors que més m´ha aportat aquests  anys és  el Conor Orbest.

Els seus dos  primers discs com a ànima dels BRIGHT EYES( quan apenes passava dels 20 anys)  són dues obres mestres.

Després, amb  la  fama i  sobretot la manca de  gratitud, el va fer  caure en picat.

El nano, que té trenta i pocs, s´està recuperant i  aquest últim Cd  té  tres o quatre petites  joies que anirem descobrint.

La primera és aquesta nit al llac desconegut  i que parla una mica  d´aquesta sensació.  En alguns trossos d´aquesta  cançó m´hi sento molt identificat





NIT AL LLAC DESCONEGUT

Bé. No  fa falta tenir massa  imaginació,
només  cal que miris  aquella  fotografia.
No necessito la  meva concentració 
per saber que  ara mateix estic molt  cardat.

Quan  em  vaig perdre a mi mateix
de passada també et vaig perdre a  tu.
No sé qui dels dos  va  aguantar-se dempeus 
i va guanyar.,...

No cal ni fer menció d´aquelles  
bestieses  de somnis que teníem
però que sapigues que encara estan 
donant voltes pel meu cap.

Vaig sortir a caçar  fama i fortuna,
i el camí va ser molt ben  escollit.
Anés on anés totes les portes se m´ obrien
però una  vegada  dins només tenia
ganes de  fotre el camp.

Quan trenco el meu cor sé que el teu
també queda del tot trencat.
Només desitjo  mantenir-me a ratlla.
Però no puc deixar de viure el moment
i és precisament això el que m´està deixant enrera
i és precisament això el que m´està deixant enrera

Quan no puc dormir  el meu cap  dibuixa un cercle
miro  fixament el  ventilador del sostre.
Quan  tanco els ulls i sento el  vent com bufa
el meu llit es  converteix en una  bassa d´oli.

Estic a la  deriva en aquest  llac  desconegut,
però ara  mateix  estic  flotant
i puc  veure  com són realment les coses.
Gairebé tot podria arribar a ser perdonat.

Amb tot el que ens queda és
amb allò que  haurem de  viure.

Amb tot el que ens queda és
amb allò que  haurem de  viure.






No hay comentarios:

Publicar un comentario