sábado, 2 de octubre de 2010

CLASSICS DYLAN-GIRL FROM THE NORTH COUNTRY

“Girl from the north country “  de Dylan  ha estat sempre  la meva  cançó d´amor preferida.

Si llegiu la lletra  podríeu pensar  que no n´hi ha per tant, però jo vaig a aprendre a  estimar amb ella- No se dir perquè.

És una  cançó senzilla i clara, sense la mediatització del llenguatge i de les metàfores. No parla de  sentiments sublims i tràgics. Desprèn  tranquilitat, serenor, sinceritat, convicció, i molta, molta intimitat.

Parla de l´amor, de com una vegada quedes tatuat d´algú( si és de  veritat), ho és per sempre, amb independència del temps, la distància i altres circumstàncies de la vida. No ho pots  evitar.-  Sempre  hi haurà un lloc en el teu cor per aquella persona.

Si no pots veure-la  o estar amb ella, la recordaràs amb tota la tendresa del món.  I  només voldràs que les coses li  vagin bé, que la  cuidin i que la  facin molt feliç.

El que vulguis per tu mateix sempre serà secundari.

GIRL FROM THE NORTH COUNTRY

Noia del país del Nord.-


Si viatges per les  terres del Nord,
on  els vents colpegen fort a  la  frontera,
dona-li records a una noia que viu allà.
Va  haver-hi una  vegada que la vaig estimar de veritat.

Si quan  hi vas  hi ha una  tempesta de  neu,
quan els  Rius  es congelen i l´ estiu s´acaba,
fes- me  un  favor i diga´m si porta un  bon  abric
que la protegeixi quan bufin els  vents

Mira per mi si  encara  porta el cabell llarg
com un salt d´aigua despenjant-se sobre el seu pit.
Mira per mi si  encara  porta el cabell llarg
Així és  com la  recordo millor.

Em pregunto si ella encara  em  recorda,
Moltes  vegades ho he  suplicat
En la  foscor de la meva nit,
En la brillantor del meu dia.

Així que si viatges per les  terres del Nord,
on  els vents colpegen fort a  la  frontera,
dona-li records a una noia que viu allà.
Va  haver-hi una  vegada que la vaig estimar de veritat


No hay comentarios:

Publicar un comentario