jueves, 25 de abril de 2013

Rachael Yamagata- Has it happened yet?


Una petita meravella ( i un petit rotllo) per un dia de pluja

 De la  Rachael Yamagata he penjat dues  cançons en el bloc, un preciós duet  amb el Ray Lamontagne que es diu precisament DUET i una altra joia amb una lletra tremenda que es  diu THE ONLY FAULT( si no les  heu escoltat no us les perdeu que són la repanotxa de bones)

Aquest mateix any ha tret un EP que es diu “Heavyweight” que es una delicia i de la que em posaré ara  mateix a traduir  aquesta “Has it happened yet”.

Hauria d´aprofitar aquesta hora del migdia  per treballar i avançar feina.  Però perquè si estic fora del meu horari laboral? Un estrany sentit de la responsabilitat? Un quedar bé amb el meu jefe i els meus clients, que no s´esperin gaire i que les coses estiguin ben fetes?

En el rera fons només hi ha la gran teoría de la contraprestació, el “quid pro quo” més estricte. Una palmadeta a l´esquena?

L´altre dia li explicava al meu fill gran Arnau que ara que  aviat començarà a festejar( amb èxit segur)  hauria de saber distingir què és estimar. Que no es  fixés en els t´estimo, que això només són paraules. Que sabria que l´estimen de veritat  només  amb dues petites regles: 1) quan  per estimar no li exigissin res a canvi i 2) que el que l´estimés fes alguna cosa que li suposés un esforç, alguna cosa que de ben segur no faria si no ho fes.

 No ho sé si ho va entendre amb els gairebé 15  anys que té  però és igual, els Bagué  amb l´edat som històricament uns pelmes de puta mare.

Donç al lio!... repeteixo, aquesta  cançó és una petita  gran delicatesen

Encara no ha  passat?

( Has it happened yet?- Rachael Yamagata)


Encara ningú ha compartit el nostre llit?
Va ser potent?  Va ser calent?
Comprova l´hora en el rellotge
que jo acostumava a ajustar
a  la jaqueta que jo et vaig comprar.

I només  per tu quan estava de gira
per recordar-te que no m´oblidava
de les coses que vaig compartir amb tu.
Encara ningú ho ha fet?

No ha trobat encara ningú aquelles  sabates vermelles?
Han trobat les meves cigarretes?
Has tornat al  restaurant que anavem
quan ens vam trobar per primer cop?

Estàs començant a  fer promeses?
Has començat a  fer apostes
de que serà millor la propera vegada?
Encara ningú ho ha fet?

Encara no ha passat?
M´estic preparant  a mi mateixa per canviar!
Encara no ha passat?
Estic intentant començar de nou!
Encara no ha passat?
Està vivint ella amb el que va ser meu?
Oh, si encara no ha passat
Ho farà a la llarga

Tinc males notícies pel meu cor.
Quan dues vides s´han destrossat
No hi ha res que puguis protestar
I no importa  que  ho trobis a  faltar
Mai més res serà el mateix.

 Ha trobat algú la  manera d´arribar a tu?
Sap algú el que tu necessites?
Algú significa més per tu
del que significava per nosaltres?
Estàs començant a fer les promeses
que tu em vas fer a mi?
Algú ha trobat el secret?
Encara no ho ha fet ningú?

Encara no ha passat?
M´estic preparant  a mi mateixa per canviar!
Encara no ha passat?
Estic intentant començar de nou!
Encara no ha passat?
Està vivint ella amb el que va ser meu?
Oh, si encara no ha passat
Ho farà a la llarga



3 comentarios:

  1. Doncs mira nin, si et donen una palmadeta a l'esquena ja et pots donar per satisfet, jo ni això!!

    Molt ben explicat pare, però ja saps que no escoltem a ningú quan hi som, i si som joves, menys!! ;)

    I la cançoneta no me la perdo quan arribi a casa.
    Aferradetes i bona tarda!!

    ResponderEliminar
  2. Bons consell, Enric, encertats.
    i encara que sembli que no fan gaire cas, si que els escolten.

    ResponderEliminar
  3. Que els respectin, que hagin triat voluntàriament, que tinguin coses a dir-se apart d'estar bons/bones. Escolten, oi tant. I et sorprenen amb frases fondes.

    Els ulls que fan quan expliques històries en són la prova.

    Kisses...

    ResponderEliminar