domingo, 4 de mayo de 2014

Leonard Cohen- Tower of song i un capritxet del nen

A l´any  2008, és a  dir  quan el  Leonard  Cohen  ja havia complert els 70 anys  es  va descobrir que la seva antiga mànager l´ havia arruinat  i que la  seva fortuna  personal no arribava  als  200.000 euros.

Amb l´honrosa  finalitat de  fer una mica de calaix  per deixar en  herència els seus fills Adam i Lorca  es  va  tirar a la carretera   en una  sèrie de concerts que l´han portat durant  cinc  anys per mig món. 

Com si fos un  xaval, en aquest periode  ens  ha regalat un bon disc ( l´Old Ideas) i dos  fantàstics  directes el Live in London  i l´inigualable Songs  From The road....

Enmig de  tot això  va  guanyar el Premi Princep d´Astúries-. 

El 3 de desembre de  2011  ja  vaig fer un post amb el seu  discurs  que  , cada  vegada que el torno a escoltar, em posa la pell de  gallina  i em  reafirma en que un dels  meus  objectius   primordials és que  de gran vull ser com ell.

La seva elegància, la seva tendresa, la seva humilitat, el  seu geni i el seu orgull quan cal i sobretot la consciència d´allò que realment importa. Les persones.

Donç bé... el tio s´ha despenjat aquests últims  dies  en que  ha fet donació dels 50.000 euros  del seu premi del Principito d´Astúries  a la mateixa universitat d´ Oviedo   perque  crei una  càtredra  que  fomenti  les relacions entre la poesia i la música.

No crec que n´hi sobrin masses  com per anar  regalant-los ( els diners) però el Vell Cohen és , abans de  res, un  savi....

I els  savis saben que no hi ha res millor que  crear  felicitat,  veure com  alguna cosa  que  fas és agraïda per un altre. Donar, ajudar i compartir abans que rebre, ambicionar i competir.

Recordo un dia que algú em  va preguntar.. Tu no ets ambiciós? i jo els  vaig contestar.. Oi  tant que  sóc  ambiciós! Quantes més persones  m´estimin millor!!

Us deixo amb  aquesta versió traduïda del Tower of Song  i amb un  capritxo del nen de la casa que li mola  un colló aquest lyric video de ( per mi) la millor cançó de l´Old Ideas...

la lletra no té desperdici.... frankly i don´t like your tone

Bona setmana companys


2 comentarios: