viernes, 26 de diciembre de 2014

El primer brut de la meva nova llibreta verda( amb música de la friki Laura Jean)

(I)

Si hagués  fet  cas dels  bons auguris
no hi haurien linees enmig
prou decents per descriure
l´abisme del meu desordre.

Vaig trigar massa  en entendre
que la  sinceritat  pot ser
còmplice dels perdedors,
però mai dels il.lusionistes.

El temps m´ha fet prendre partit:
he trait les meves  frases.
Les he  enviades al  botxí,
lúcid, tendre i implacable.

Què preteniem?
L´admiració lleugera  i fugaç
d´un oh! premeditat
que ens exigia
ser controvertits?

Diguem-nos No.
No  necessiten, ni necessitem
els nostres poemes.

Tot es resumeix 
en una falta de valentia
que els il.lustrats
sabem dissimular molt bé.
Els poetes podem
arribar a ser els farsants 
més temibles.

Feia  temps que no  escrivia,
aquest és el primer  brut
de la meva nova llibreta verda.
Si us plau, 
no us el preneu seriosament.
Si En Bagué vol
fer-vos entendre  alguna cosa,
 maldestre o  no,
intentarà  fer-vos-ho en  pell.

Pensant-hi ,
intentant  dir-me la  veritat,
he deduït que  aquesta és,
potser, 
la  meva  primera  cançó 
d´amor per tu.

No necessitem poetes.
Necessitem  que  algú faci
alguna cosa  per nosaltres,
i que la  faci sense pretendre
res a  canvi.
L´amor es buida,
mai es proposa.

( 26 de desembre de  2014)







No hay comentarios:

Publicar un comentario