miércoles, 29 de septiembre de 2010

WHERE ARE YOU TONIGHT-COWBOY JUNKIES

7 del matí, Canet de Mar, els pocs que estem també  fem cara de  vaga general.

2.283 cançons al meu Ipod.  Play aleatori  i ups!, sorpresa... feia moltíssim  temps  que no escoltava  aquesta  cançó...

Em poso  a riure. La senyora de davant  i jo ens  clavem la mirada només uns instants. Haurà pensat: Déu meu, Déu meu, que no em  digui  res...un altre pirat...

La cançó  té  més de  20 anys però aquesta versió, del  directe  "200 more miles" , és senzillament  fantàstica. Us  recomano sense  cap tipus de  reserva que la busqueu pel Youtube. Només una  guitarra( elèctrica) , un lleu punteig del baix, i la  veu de la Margo Timmins alçant-se majestuosa per sobre del bé i del mal. És impossible  cantar millor amb tant poc

On estàs aquesta  nit?( Where are you tonight-Cowboy Junkies)

Hi ha un noi a l´extrem de la barra que  porta tocant  " Crazy"  tota la  nit.
Les botelles  s´amunteguen  sobre la taula. Demana un Wild Turkey;
amb un ràpid  acudit i un  somriure  em diu: Nena, aquesta nit et posaré en cintura.
Però la seva  gorra  de  beisbol i el seu pentinat de bareto em diuen una altra cosa:
que aquest  no és el príncep que pugui satisfer tots els meus desitjos.
És un altre noi de  poble que  ha crescut  fart de la nit.
Un altre  simple noi amb la pica plena de plats  bruts.

I jo em pregunto: on estàs  aquesta  nit?
Quan la nit passada et  vaig deixar en els meus somnis
m´estaves  prometent que algun dia seríem lliures.
On estàs  aquesta nit?

El noi només  fa que parlar-me de carreteres  secundàries i
de quina  manera conduirem per elles  tota la  nit,
de com  els  dies desapareixeran i la lluna penjarà i brillarà per sempre,
de com  el núvol de pols que aixecarà el cotxe perdurarà  com una  cançó,
de com farem créixer  el mite d´aquells dos que  van renunciar a  rendir-se...

Però ara  ens veig a tots dos pel mirall del  bar, amb  el seu braç sobre la meva espatlla.
Aquesta noia  que ara estic mirant  ha crescut massa sola.
I quan està a  punt de marxar amb un estrany al seu costat
no pot evitar  riure i pensar  que la  seva  vida s´ha tornat del tot rara.

I pensa: on estàs aquesta  nit?
No crec que  pugui encarar la llum de  demà
, no  si no se  que estaràs allà per  fer-me de guia,
on estàs  aquesta nit?.

On estàs aquesta  nit?
Crec que ho podré portar força bé,
però estaria encantada de tenir-te, només una  vegada més, al meu costat.

1 comentario:

  1. Escrius en el tren oi?
    Has calculat les hores que has passat en aquesta linia de rodalies des de l'any 1994?
    No ha estat en cap moment hores perdudes.

    ResponderEliminar