lunes, 14 de enero de 2013

UNA PEDRA- A STONE-OKKERVIL RIVER


Per començar la setmana us en poso una dels meus adorats “ Okkervil River”  del seu Cd  “Black Sheep Boy”

 M´encanta aquest grup  i la veritat és que no en tradueixo més perque són dificils del “carallo” com  dirien els galegos…

La  peça  té una musicalitat  i un frasejat impecable i un text que   fa pensar  i molt, i una frase que m´acabo d´inventar  “ la por  atorga masses premis”….

No sé.. a veure si us  agrada.  Que  tingueu una  bona setmana...

UNA PEDRA

Un  respirar ardent, una pell rugosa, càlides rialles, sempre somrient, Les paraules més amoroses només xiuxejades però amb tot el sentiment.  A tu t´agraden totes aquestes  coses, però tot i així t´estimes a una pedra.

T´estimes a una pedra perque és tranquila i freda. Però el que més  t´estimes de  tot és poder dir que només és teu.

 Estimes les benes que no tenen sang, estimes als que están molt canosos, als que estan molt grossos, als que están en pitjor  forma, als que oloren a  terra, als que estan  buits. T´estimes a una pedra.

I a mi se´m veu d´una hora lluny. Em diuen que sóc  massa aficionat a les  flames. I aleshores truco  als meus amics i em sento culpable de tot mentre tu estàs escollint les tevés  pedretes  molt, molt lluny d´aquí.

Estàs a fora  cantant  cançons, jo només  faig que cridar noms a una pantalla que ni es mou,  tornant-me boig del tot. Estic perdent la meva espontaneitat? Estic  exagerant el que em passa?

Bé nena. Què més  puc dir? Jo mai et vaig dir que   jo era una pedra.

Però tu  estimes a una pedra. Estimes les benes que no tenen sang, estimes als que están molt canosos, als que estan molt grossos, als que están en pitjor  forma, als que oloren a  terra, als que estan  buits. T´estimes a una pedra.

T´estimes a una pedra, perque és fosca, perque és  freda. I si poguessin  estar vives  tu pararies de viure , en el fons, ben sola.

I penso, i crec que  si les pedres poguéssin somiar, somiarien en estar junts,  estirats un al costat de l´altre,  i convertir-se, pas a pas, en un castell per alguna  reina que estigués a la torre . Però en el fons  són incapaços de reconèixer cap reina.

Però quan la  filla de la reina  arribi a l´edat, penso que  serà  adorable, tossuda i valenta , i  els  pretendents viatjaran de tots  els reialmes  per  donar-se a conèixer.

I  estic  segur que conec la més amarga consternació d´un amant que  li  portava  rams de flors fresques cada  dia.. quan ella  es  va  girar  per recordar a algun truà que només  li va  portar una  rosa, un dia, fa molts, molts  anys



6 comentarios:

  1. No siempre la piedra encierra un alma endurecida, a veces es una coraza que se autodefiende del moldear del tiempo, quien la erosiona a golpes de envites y la esculpe y la convierte en alguien que no siempre es hermoso.
    Un tema estupendo para comenzar un lunes cualquiera-

    ResponderEliminar
  2. Los Okkervil son una pasada...
    Tienes razón que dices que no siempre una piedra es una alma endurecida, pero creo que no van por ahí los tiros.
    La piedra es una metáfora del frío, del vacío, del egoismo, de las apariencias, de la falsedad.
    Esto puede crear ( y de hecho las crea) personas en apariencia frías como mecanismo de autodefensa, pero que en el fondo , si eres un buen minero, encuentras auténticos tesoros. A veces da pereza intentar buscar más allá de lo que se aparenta, pero se tiene que ser valiente, porque vale la pena.
    Un beso ( con casco por la semanita que os espera!!!!)

    ResponderEliminar
  3. En Madrid decimos un cacho de carne con ojos y es cierto, si se tiene la paciencia y la determinación de escavar en la roca se puede descubrir el corazón de Joseph Merrick.

    Jejejeje, gracias por la intención de beso

    ResponderEliminar
  4. uiiii això fa pensar i molt!
    Saps? la meva baralla més gran és aquesta, no entenc les aparences ni l'egoisme, de vegades penso que dec tenir un xip que no em funciona i, per això, la meva sorpresa davant la foscor i el fred.
    És tan difícil obrir el cor i ser un mateix? Per a mi no em suposa cap esforç.

    Bessets, nin.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. ets una afortunada... per sort reina, per sort

      bessets

      Eliminar
  5. M'ha agradat molt saber aquesta lletra. Com la lluneta, a mi em costa més no obrir el cor que no pas obrir-lo... Mai ni he dit tampoc que fos una pedra... i sí és cer t a vegades hi ha gent que sembla que esperin que et comportis com una pedra...

    ResponderEliminar