domingo, 27 de abril de 2014

No te m´esfonsis aquesta nit

Quan Bob Dylan comença a escriure  cançons d´amor li  surten preciositats com aquesta




NO TE M´ESFONSIS AQUESTA NIT

Només un minut abans que marxis amor.
Només un minut abans no obris la porta.
Què vols conseguir amb això amor?
No creus que podríem parlar-ne una mica més ?
Saps que els carrers estan plens d´escurçons
que han perdut qualsevol llum d´esperança.
Ja no queda cap lloc segur, ni tan sols el Vaticà.

No te m´esfonsis aquesta nit.
No crec que ho pogués suportar.
No te m´esfonsis aquesta nit.
L´ahir és només un record
i el demà mai és com hauria de ser.
I jo només sé que et necessito.

Vine cap aquí amor. Senta´t aquí al meu costat.
Pots quedar-te amb la meva cadira.
No ens veig anant a cap lloc amor.
L´únic lloc obert està a mil milles d´aquí
i no t´hi puc portar.
Tant de bo hagués sigut un bon metge.
Potser hauria salvat alguna vida perduda,
potser hauria fet alguna cosa bona en aquest món
envers de cremar tots els ponts que vaig creuar.

No te m´esfonsis aquesta nit.
No crec que ho pogués suportar.
No te m´esfonsis aquesta nit.
L´ahir és només un record
i el demà mai és com hauria de ser.
I jo només sé que et necessito.

Ja saps que no sóc un gran conversador, amor,
així que es possible que no sàpigues exactament què sento.
Però si pogués et portaria fins el cim d´una muntanya
i allà et construiria una casa d´acer inoxidable.
Però estic com atrapat en un quadre penjat en el Louvre
Em fa pessigolles al coll i em pica el nas
però se que no em puc moure.

No te m´esfonsis aquesta nit.
No crec que ho pogués suportar.
No te m´esfonsis aquesta nit.
L´ahir és només un record
i el demà mai és com hauria de ser.
I jo només sé que et necessito.

Qui són aquesta gent que camina cap a tu?
Els coneixes o m´hi hauré de barallar?
Amb els seus somriures tan forçats i transparents
creus que poden distingir què està bé i què està malament?
Recordes del carrer St James quan vas enlluernar a JackieP?
Estaves guapa de collons.
Fins i tot Clark Gable hauria caigut rendit als teus peus
jugant-s´hi la la vida...

Protegim-nos de l´exterior amor.
Ja n´hi ha prou de mines i de bombes.
Ja n´hi ha prou d´aquesta seducció decadent.
Ja n´hi ha prou dels afectes fora de lloc.
Ja n´hi ha prou de criatures de fang tirades en els teus braços

Què va passar amb aquell tio amb pasta
que tenia pals de bateria en els seus calçotets?
Semblava atònit i perplexe
quan ell va començar a tocar
i nosaltres no vam ballar.

No te m´esfonsis aquesta nit.
No crec que ho pogués suportar.
No te m´esfonsis aquesta nit.
L´ahir és només un record
i el demà mai és com hauria de ser.
I jo només sé que et necessito.




No hay comentarios:

Publicar un comentario