jueves, 28 de octubre de 2010

CARTA A GEMMA

 Estimada Gemma:
                   Sé que  estàs llegint-me. Fes-ho d´amagat. Vigila en no  infringir les normes del cel. Els àngels, si s´ho proposen, poden  tenir molta mala llet i torturar-te amb  arpes, lires i danses alades.
                   Per aquí estem tots bé. Perdre´t no ens  ha fet millors. Igual de neuròtics, les mateixes presses, diferents noms.
                   També t´ho  he de  dir. És el primer  any i tothom t´envia records.   Encara podem resseguir amb la memòria com eres, moltes de les coses  que  feies  i les que no ens deixaves  fer.
                   Saps, igual que jo, que això passarà i que  arribarà el dia en el que ens  haurem d´esforçar per imaginar-nos el verd intensissim dels teus ulls, el teu cabell exagerat, un petit somriure.
                   Encara que no t´ho vas creure mai, no treballant, segur que estàs molt més bé que nosaltres. No siguis tonta i no ens enyoris.
                   Em sap molt greu el moc que et vaig deixar anar l´ últim dia. Però enten-ho, perdia el tren i tenia  hora amb el dentista.
                   De vegades em pregunto què haguéssis fet amb el teu temps sabent que te´l prendrien tan ràpid. Aquesta pregunta és el teu llegat en mi.
                   Vaig dir prou a tenir el cor sempre amagat, simplement distret de rutines, en reserva, en auto-defensa constant.
                   Vaig desbocar-me en  viure i et puc dir que, fins aquest  estiu, ha  estat el millor any de la meva vida. Però ja se sap: tenir l´ànima en camp  obert et fa més propens als refredats.
                   Però en cap cas me´n penedeixo. Ara  escric  com  mai, tinc els sentits on  han d´estar, al descobert, estimant sempre.
                   De què et va servir a tu amagar-los?
                   En fi reina, estiguis on estiguis ,intenta ser feliç i cuida d´aquesta banda que avui et troba a  faltar.
Algun dels petons que donarem  portaran escrit el teu nom.

                 Rodalies , 28 d´octubre de 2010
                  

No hay comentarios:

Publicar un comentario