viernes, 13 de septiembre de 2013

El celibat i el Josh Ritter ( Man Burning)

He de reconèixer que tenia unes  ganes  boges de traduir aquesta  cançó  que parla ( bàsicament ) d´un home  cremat en el sentit més incendiari del  terme.

Els que em coneixen bé deuen estar  pensant:

Bagué, tu santet, santet... va  a  ser que no!.

I tenen  raó com sempre,  però un tio sèrio ha de trobar sempre el context per fotre la grapa.

I voilà: la clau la  va donar ahir el  hippi  del Pietro Parolin que si no se´l carreguen abans ( a ell i al seu jefe) serà el número dos del papa Pepet.

Va  el tio  i es despenja  que   el celibat no és un  dogma de  fe si no una norma i com a tal norma pot ser  canviada.

No content  amb  això diu que  resulta que la majoria dels apòstols estàven  casats, fins i tot  “el Pericu” que  va ser el primer  Papa i al que el  Jesus li va curar a la sogra...  ( Benedicció o putada?????...  perdoneu que em descollono)

Seguim, seguim ...  el mateix Sant Pau en una  de les  seves  cartetes a Timoteu  donava consells  de com  havien de ser els bisbes..... Deia el Sant que els bisbes devien  estar  casats ( marits d´una sola muller)  i tenir en obediència els seus  fills  ja que  si no podien governar  casa seva com podrien  governar l´Església!!!!

I heus aquí les meves  conclusions:

Una de sèria: colla de  cabrons ,  amb una  mica de sentit comú , a hores d´ara  hi haurien molts  nens  que recordarien amb un somriure la seva  infantesa

Una de no tan sèria però lògica: O sia...  l´única norma  respecte els  bisbes era  que fossin marits d´una sola  muller..... així que aplicant  el sentit comú els capellans  rasos en podrien tenir com a mínim  dues... , els de l´Opus tres,  els  creients  quatre i   tots    els  aaaaltreeees  ( entre els que m´ incloc)  quantes mare  meva....  quantes?????

Para  Bagué que t´embales... eres puro fuego mi amooool!!!!




Un home que crema

No estiguis massa  al meu costat. No siguis una altra tragèdia.
He socarrimat a tothom  que  em va voler donar un cop de mà.
Sóc un home que crema de cap a peus.
Ningú em  va posar dins  aquest infern.
Jo mateix  em vaig encendre  aquest  foc
I ara torno a  incendiar el mateix  vell camí
 que em retorna a tu una altra vegada
Sóc un home que crema de cap a peus.

Sóc una cosa massa perillosa de conèixer.
No hi cap manera d´apagar-me que no causi dolor.
O  fas un  llit  que sigui del  tot fred
O et trobes caminant descalç sobre les brases.
Sento molt les coses  que   he fet ,
Paraules d´amargor, llenguatges barroers
Les cartes varen  cremar-se en fum i es van tornar vent
Sóc un home que crema de cap a peus.

Sóc una cosa massa perillosa de conèixer.
No hi cap manera d´apagar-me que no causi dolor.
O  fas un  llit  que sigui del  tot fred
O et trobes caminant descalç sobre les brases.
Tu i jo vàrem córrer descalços pels canyamars,
Molls de dalt a  baix i amb aquella  necessitat.
La marea estava  alta i anava pujant més i més
I no  podia apagar a un home  incendiat.
Busca´m , Busca´m ,  Busca´m   pel  teu carrer
Mira, Mira, Mira  si et plau per la  finestra.
Veuràs una llum  en un lloc on no n´hi havia  hagut cap,

La llum d´un home que crema de cap a peus.

No hay comentarios:

Publicar un comentario