lunes, 28 de mayo de 2012

Highway Kind-Townes Van Zandt-Cowboy Junkies

Està a punt de ploure i del prestatge he recuperat un vell Cd que em vaig comprar fa 10 anys: "To a poet: a tribute to Townes Van Zandt".

No conec  cap poeta ric, ni cap que  sigui un extraordinari triomfador mediàtic. Si que en sé d´alguns  que  van creuar la línea. La sensibilitat ( ser conscient d´allò que sents), et pot portar al sentiment més sublim o al dolor més insuportable.

Però la sensibilitat ni s´ aprèn , ni depen de  tu, ni la pots  evitar.

Si la tens  fes-la gaudir, sobretot per omplir de  sentit una encaixada de mans, una mirada, un petó, una carícia o una llàgrima. El que te´n pots emportar no té preu ...

Però té un efecte co-lateral, de vegades nociu,  que  sol ser la lucidesa, i la lucidesa en poques paraules que és pitjor.

Per això un poeta és molt més perillós que un prosista on la sensibilitat( que hi és i molta ) queda més difuminada.

Un poeta et fa una pregunta perquè tu l´acabis, sempre és incomplert, sempre  ha de tenir  una fugida més enllà de les seve línees.

Aquesta cançó-poema , cantada amb extrema delicadesa per la Margo Timmins, parla d´un home que veu passar la vida, però que la vol... Sap que és imperfecte ( En Townes  va morir alcoholitzat) però  no defalleix i tira endavant buscant el seu amor, un amor precís i determinat,  que encara no té nom però que no serà qualsevol cosa. Potser es quedi sempre sol.

I ara ve la pregunta: Coneixeu algú que està amb algú altre només per estar ,  per dir que està amb algú, per no estar sol, no tenir el que vol, per no tenir la suficient paciència per esperar que arribi i quedar-se amb algú que no li aporti res més que l´aparador-tranquilitat i no li  faci sentir?????


Com una mena d´autopista
(Highway kind-Townes Van Zandt )
Versió Cowboy Junkies en el disc “To a Poet ”

Els meus dies són com una mena d´autopista,
només  venen per després anar-se´n,
però no m´importa la seva marxa,
que vinguin és el que jo  desitjo,
posar el sol a sobre del terra,
quedar-me dempeus  per fer ombra,
veure-la com creix dins la nit
i com omple un cel filat.

El temps enmig de la  pineda
es sentia com si respirés l´aire.
Sovint camino per aquests carrers
i em  dic a mi mateix que m´he de cuidar.
Algunes  vegades em crec,
algunes  vegades no escolto,
algunes  vegades l´estat en el que em trobo
no em deixarà escapar.

És veritat que no sé massa  de res,
però el meu cor sap com bategar,
les meves  cames saben estimar algú,
la meva  veu sap com sonar.
És una llàstima que amb això no n´hi hagi prou,
és una llàstima que sigui una llàstima,
segueixo el cercle fins avall de tot,
on hauries d´ estar tu.

Tu ets l´única que vull
i  mai he escoltat el teu nom,
tinguem l´esperança de trobar-nos algun dia,
Si no ho fem, tot seguirà igual.
Em trobaré a tots aquells que estan entre nosaltres,
i estaré pensant en tu,
en tots els llocs on  he  estat
i el perquè no hi estaves tu.


1 comentario:

  1. Tocada per la Musa, condemnada a la bellesa i potser a la incomprensió...
    Una abraçada enorme, i gràcies, Enric!

    ResponderEliminar