sábado, 26 de septiembre de 2015

I FIGURED YOU OUT - ELLIOTT SMITH-MARY LOU LORD

Que Elliott Smith tenia  una sensibilitat  fora de  lo normal  ja  ha quedat clarament tradüida en aquest  bloc.

Aquesta és una altra  cançó que  va  cedir a una  “ Singer songwriter” una mica  rareta  que es  deia   Mary Lou Lord i aquest  any  ha tret nou disc ( ja el tinc però no tinc tant temps a la meva vida)

Aquesta  cançó  parla una mica  d´una sub-espècie de  gilipolles, que es diuen  els “tonti-jardinensis “, que segons el meu  diccionari són aquell  tipus de  gent que  es dedica a cuidar el  jardí dels  que estimen   perque tot funcioni a les seves vudes , que no es donen compte ni saben d´on prové la seva  felicitat, la seva tranquilitat, la seva llegitimitat per fer el que els roti.

Els emplaço a la  rebel.lió. I si tot i les trepitjades estimen  el seu  jardí, que el deixin regadet i pulidet , que el seu  amo cregui que és millor del món i  ells  se´n vagin, subtil i discretament, a  buscar-se la vida com puguin





Tranquil  que et comprenc.

T´he  vist com la mires
cada  vegada que  passa pel  replà.
Ves i simplement parla-li
Ella és algú a qui  adores .
Jo m´he  acabat acostumant, de bon rotllo,
a ser l´única a  qui tu  ignores
Quan sóc  algú que  realment t´estima.
Són coses  que  ja  he vist abans…..

Ets totes les  classes de  color  possible,
No hi ha res  que  tu no puguis demanar
La teva  ambició, les  teves promeses,
la teva addició a la  fama .
I avui dia,  on tothom  té el signe del dolar
escrit  darrera  el seu  nom .
Quan algú de veritat  t´estima
tu el tractes igual que als  altres

Així que continua  endavant  i aixeca´t.
T´importa una merda el  verí que escolliràs
O a la persona  a la que faràs servir.
Segurament hauria de ser jo no?
Segurament hauria de  ser jo  no?


Hi ha com una  mena  de trituració tranquila
que es cola  sigilosament per la teva  finestra
d´algú que  esta bojament enamorada de tu
i que tu mai ho sabràs
Recolliré  tota la  merda  del teu voltant
i ho deixaré  tot  ben polidet ,
I et deixaré en el mateix lloc en el que et vaig trobar.
Tranquil… que et comprenc

I la  versió destripada de l´Elliott





No hay comentarios:

Publicar un comentario