miércoles, 16 de septiembre de 2015

Richard Hawley- Heart of Oak

Aquest migdia  he tingut una  conversa hiper  interessant amb el meu amic  Pedro , un gran paio a qui m´estimo molt.

Sempre he entès  una bona conversa  com la millor  escola d´aprenentatge. No parlo de monòlegs bi-direccionals on ningú  es mourà del seu castell de  defensa. Em refereixo a  voler saber.

La conversa la  hauríem de  titular com “ desmuntant les frases  fetes” i la podríem  acabar dient “ em cago amb la puta mare que  va parir a qui les  va inventar”, perque   fa propostes irreals, més properes als  super-homes o  directament a les utopies que  alguns tenen l´indecència de defensar. I no parlo d´independència que  directament me la sua…

Parlo de les  frases  fetes  amb les que ens intentem definir  i que a l´estar socialment acceptades no les  hem de  defensar i ningú les pot rebatre. Absolutament res és  subversiu.

Però quan algun fet trastoca la calma( una  casualitat, un abandonament, un error, un desgast , la  rutina…) aleshores perdem els papers perque ningú ens  ha entrenat per la veritat.

Les frases  fetes  no tenen ni tindran mai  un  equivalent amb el que sentim.

I aleshores  venen els  refugis, les  fugides cap endavant, la necessitat de crear-nos un món amb uns actors que són ficticis,   i en el pitjor dels  casos el  silenci que s´alimenta amb la lucidesa més trista , la que no pots compartir perque no et poden veure dèbil.

Aquí el Pedro  ha recordat magistralment la  peli de Pixar “ inside Out” i com la  tristesa és absolutament necessària  perque hi hagi  alegría, les coses espatllades   mai han  sigut belles, si es poden, s´han d´arreglar.

Gràcies amic  per  una estona tan ben parida!.


I ara una  cançó  que em mola  , d´un gentleman que també fa cançons faciletes, sense  més tragèdies que les estrictament  inevitables, no les que ens  inventem  perque ens compadeixin




UN COR DE  ROURE (.)


Per mi  ets la més bella,
Com   la poesía de l´Owen,
I et desitjo que  tot et vagi bé
El meu  cor de  roure.

Quan  vas  cantar “ el golf de Biscaia”,
Vas  arrastrar a tot el món sencer,
Vas  fer sospirar al propi  vent
A través de  tots els cors
Fets de  roure.
Jo  sempre estaré al  teu costat.
El meu cor de  roure!
El meu cor de roure!

Per mi ets la més bella
Com la poesía del Blake
I et desitjo que  tot et vagi bé
El meu  cor de  roure.
Un roure  fort i amb bon cor
Amb els  braços sempre oberts
Cantant a  tots els  cels
Amb una  ànima  ben ponderosa,
Amb un cor fet de  roure
Que no pot ser ni comprat ni venut
El meu cor de  roure!
El meu cor de roure!

Tu ets la guardiana de la flama
En una época on  moltes coses
Estan en joc .
I et desitjo que  tot et vagi molt bé
El meu  roure  fet de  cor pur,
Que no pot ser ni comprat ni  venut
No  un cor  fet de  roure

I entre els petits aglans
Creixen els  roures més poderosos
El meu cor de  roure!
El meu cor de roure!




No hay comentarios:

Publicar un comentario