sábado, 10 de octubre de 2015

LA MELODIA DEL HUCK- HUCK´S TUNE-BOB DYLAN

La melodia del Huck

Ell volia que la seva perfecció em desafiés. Jo tenia a la gossa donant-me voltes com un ventilador i la veritat, no estava per masses hòsties.

Em va mirar com si hagués destorbat la gran obra dels Déus, la seva obra , la seva escultura magnífica, els seus bessons perfectament encortinats, la seva incomparable combinació de malles amb colors, la seva corona perfectament morena, pulcre i afaitada.

He de reconèixer que el meu “perdó “ va ser més instintiu que sincer , una manera bastant pràctica de dir-li que quan més aviat passés el trangol d´haver-li fet perdre el ritme de la cursa, més aviat ens oblidariem l´un de l´altre.

No tenia cap dret d´esbroncar la Gin. Ella era molt més lliure que tots nosaltres junts. La nit ens havia conquerit d´imprevist i havíem de tornar a casa.

Jo també corria quan no estava de moda, quan no havies de córrer, jugar a pàdel o anar amb bici per dissimular-te adequadament dins la multitud.

Abans de destrossar-me els talons m´agradava sentir el vent de cara, sempre perfectament emmarcat dins de qualsevol cançó que em fes sentir alguna cosa . El plaer sempre havia estat molt simple.

Just quan encarava l´últim tram del passeig, amb aquella escassa tranquilitat que et dóna el coneixement, va sonar la melodia del Huck.

Vaig debatre amb mi mateix les diferents maneres de sentir-se sol. Era un debat altiu, orgullós i xulesc perque els foragits com jo , acompanyats de tots els tristos com el Huck, mai ens hem sentit sols.

Anem nena! - li vaig dir a la Gin mentre el somriure murri marca de la casa s´intuïa sota el napiot...

Tu i jo .. potser siguem els únics en saber  que les fruites belles i perfectes no són absolutament res si no són dolces.



( i una preciosa i continguda versió en directe al Japó l´any 2014)




La melodia del Huck

Bé, he vaguejat tot sol per aquest desert de pedra,
i he somiat amb la que serà la meva futura dona,
l´espasa està a la meva mà, seré el pròxim en estar al front
d´aquesta versió de la mort a la que li diuen vida.

El meu plat i la meva copa estan aixecats,
vaig prendre una rosa de la mà d´un nen.
Quan beso els teus llavis es vessa tota la mel ,
Nena.. T´hauré de deixar durant algun temps.

Cada dia ens trobem en qualsevol vell carrer
i tu estàs en la teva plenitud de nena.
Tothom s´apunta a la festa
Jo hi vaig sempre que puc .

Darrera de qualsevol arbre hi ha alguna cosa que veure,
el riu té més d´una milla d´ample ,
Ho he intentat amb tu dues vegades,
Entenc que no siguis amable amb mi,
Nena.. T´hauré de deixar durant algun temps.

Mira. Per allà ve una infermera amb diners al bolso,
Veus? Ara venen les dames i els cavallers.
Tires endavant amb tot
però no tens ni una oportunitat de guanyar,
només fas que jugar amb ells fins el final.

Estic tirat a la sorra prenent el sol ,
ara..quan marxi... veuràs que ho faig amb estil,
Des de cap a peus t´estimo a morir
però
Nena.. T´hauré de deixar durant algun temps.

Compto els anys però ja no vesso cap llàgrima,
no m´obsessiona “ el que podria haver estat”
La veu de la natura fa que em posi content.
Toca per mi la cançó salvatge del vent !!!!

Vaig trobar un amor desesperat a l´habitació de dalt,
on el sol i aquest maleït temps
sembla que estiguin sempre emprenyats .
Ets més bona que el millor vi
però no et regalaré cap destí
Nena.. T´hauré de deixar durant algun temps.

Tots aquells petits i alegres elfs, per mi poden penjar-se tots,
la meva fe és tan freda com pot
Estic a dalt de tot i tinc tota mena de proves.
Si no em creus... vine a veure-ho.

Tu penses que jo estic trist. Jo ho penso també.
No busquis astúcia en les meves paraules,
El joc s´ha fet vell i les cartes ja són fredes
Nena.. T´hauré de deixar durant algun temps.


No hay comentarios:

Publicar un comentario