domingo, 18 de octubre de 2015

Un petit poema - Across de Borderline - Ry Cooder , Dylan & Springsteen




Nedo


Tens el mateix color del cel,
però tu em deixes dibuixar
dels meus llavis
entremaliades
bombolles d´aigua
que semblen papallones
que volen volar
l´aire

Em vas dir:
Neda fill fins aquell estel!
Però jo només vull empaitar
les  ones
que em pugen i baixen
i m´esperonen
per trobar tresors
de pirata.

No sé com
però he arribat  al cel i
hi han dos homes que m´abracen,
L´un em parla de verges,
L´altre em diu: vine amb el Pare!.
No entenc el que em diuen,
Jo només volia jugar,
Mare.






N de l´Autor: Si existeixes ...deixa de permetre tantes putades!










Across the bordeline ( escrita pel Ry Cooder/John Hiatt i James Dickinson)
Popularitzada  per molts I molts artistes
Aquí us deixo les  dues que més m´agraden, una estupenda  versió del Bob Dylan ( que l´ha tocada moltes  vegades , una d´elles a  Sevilla l´any  1991 )  i una  versió  continguda i sincera del Boss)


M´ han dit que existeix un lloc
On els carrers  estan esfaltats  d´or,
I que  està just allà per on es creua la  frontera.
I quan  sigui l´hora de que et toqui a  tu
Hi ha una  lliçó que  hauries d´ aprendre
De que sempre pots perdre molt més
Del que  esperes  trobar-te quan hi siguis.

Perque  quan tu busques aquesta  trencada  terra promesa
I quan cada  somni que tens se te´n va de les mans
Aleshores  t´adones  que és massa  tard
Per  canviar tot allò que  penses ,
Perque  has  pagat un preu molt car
I perque  vens de molt  lluny
Per acabar  on estàs ara,
I tu estàs  aquí,
Just  has acabat de  creuar  la  frontera.


Amunt i  avall del  Rio Grande
Trobes un miler de petjades a la seva  sorra
Que  et revela un  secret que ningú pot explicar
Que el  riu flueix com si fos un respir
I entre les  seves  ribes
Hi  ha la nostra  vida i la nostra mort
Digue´m qui és  el pròxim
Que ha de creuar la frontera

“ En  la triste oscuridad hoy tenemos que cruzar
Este río nos llama dede más allá…..

Però l´esperança sempre es  manté
Quan  ja no queda  orgull
I  fa  que   continuïs  endavant
Demanant-te per  creuar la  frontera



 Perque  quan tu busques aquesta  trencada  terra promesa
I quan cada  somni que tens se te´n va de les mans
Aleshores  t´adones  que és massa  tard
Per  canviar tot allò que  penses ,
Perque  has  pagat un preu molt car
I perque  vens de molt  lluny
Per acabar  on estàs ara,
I tu estàs  aquí,
Just  has acabat de  creuar  la  frontera.




No hay comentarios:

Publicar un comentario